Najlepsze pomoce dydaktyczne

Najlepsze pomoce dydaktyczne

Bodaj jednym z uważanych za najtrudniejsze i spędzający sen z powiek uczniom przedmiot uważa się fizykę. Niejeden na nią narzeka, często właśnie dlatego, że nie widzi sensu w skomplikowanych wzorach, a co za tym idzie – nie ma ani trochę motywacji do nauki ich. W końcu ludzie nie lubią robić czegoś, co uważają za bezsensowne. Jednak pokazanie uczniom na żywo co właściwie kryje się pod tymi literkami, wykazanie, że fizyka to tak naprawdę otaczająca nas rzeczywistość, zdecydowanie nie tylko może pomoc, ale i pomoże. 

Dydaktyczne pomoce do przeprowadzania doświadczeń 

Fizyka - pomoce szkolne do eksperymentówBy móc w ogóle coś takiego pokazać, by móc przeprowadzić eksperyment, trzeba mieć do tego odpowiedni sprzęt. Fizyka – pomoce szkolne do eksperymentów są w tym przedmiocie czymś oczywistym. Placówki oświatowe powinny przeznaczać większy budżet na ich zakup, bo to właśnie dzięki nim można pokazywać czym naprawdę ta fizyka jest. Jednak sam ten przedmiot ma wiele działów, a z każdego można wyjąć coś, co przyda się do wielu doświadczeń i umożliwi przeprowadzanie ich nawet z ograniczonym budżetem szkolnym. Dlatego najlepszym wyjściem jest kupowanie całych tematycznych kompletów, a nie pojedynczych rzeczy, które ostatecznie jedynie stoją gdzieś w kącie, nieużywane tylko dlatego, że do tego, by ich użycie miało sens, potrzeba jeszcze kilku innych elementów. Przykładowo komplet do zajęć z działu o elektrostatyce, powinien zawierać na pewno elektroskop, jednak on sam nie wystarczy. Do niego potrzeba również prętu metalicznego i szklanego czy statywu izolacyjnego. Widać więc, że nawet jeśli mamy pewne, skomplikowane w swojej strukturze narzędzie, okazuje się, że ono jedynie dobrze wygląda, ale nie prezentuje żadnej wartości dydaktycznej. Dlatego pomoce do szkół trzeba kupować rozważnie, od razu zastanawiając się, do czego chcemy ich użyć. Są one w końcu wspaniałe dla uczniów, jeśli tylko zostaną odpowiednio wykorzystane. Najczęściej jednak pomoce dydaktyczne zawierają w komplecie zestaw doświadczeń, które można nimi wykonać. To zmniejsza naszą pracę i od razu obrazuje, ile korzyści wyciągniemy z ich zakupu. 

Motywacja do uczenia się to niezwykle ważna sprawa. Nauczyciele mogą narzekać na swoich uczniów, ale muszą również zastanowić się, czy naprawdę robią wszystko, by ci uczniowie uwierzyli w przedmiot, którego się uczą. Przecież jeśli myślimy o czymś, jako pozbawionym większego sensu, nie chcemy tego robić. Nie można zatem dziwić się uczniom, którzy pozbawieni pomocy dydaktycznych, nie widzą nic ciekawego w fizyce. A także tym, którzy dzięki takim pomocom i przeprowadzanymi z ich pomocą doświadczeniami, tą fizyką się interesują. 

Comments are closed.