Budowa napędu automatycznego bram

Budowa napędu automatycznego bram

Budowa mechanizmów kontrolujących proces otwierania i zamykania bram automatycznych różni się w zależności od rodzaju bramy. Jeżeli ma się ona przesuwać, to zębatki odpowiedzialne za jej ruch, nie są podobne do siłowników wykorzystywanych w tych dwuskrzydłowych. Przy decydowaniu się na zakup jakiegokolwiek z systemu, rozważyć najpierw trzeba jaka brama sprawdzi się najlepiej na konkretnej posesji. Zazwyczaj przesuwne wykorzystywane na działkach z dużą ilością miejsca i płaskim gruntem. W przypadku wjazdów pochyłych częściej widzi się bramy z dwoma skrzydłami.

Działanie mechanizmów i siłowników w bramach

Siłownik do bramyMontaż automatycznej bramy powinien zostać wykonany przez specjalistę, zazwyczaj z firmy, w której była ona zamawiana. Sam napęd różnić się będzie w zależności od tego, czy ma być przesuwny, czy wykorzystujący na każdym skrzydle siłownik do bramy. Ten pierwszy opiera się na działaniu silnika elektrycznego z zewnętrzną zębatką. Na dolnej krawędzi bramy, montuje się specjalne ząbkowane listwy, które są ściągane do tyłu za pomocą koła zębatego. W ten sposób brama się otwiera, a później zamyka w procesie odwrotnym, czyli wypychania listw. Natomiast systemy montowane na ruchomych skrzydłach, charakteryzują się zupełnie odmienną budową. W nich również napęd jest elektryczny, jednak musi zostać zamontowany po obu stronach bramy. Silnik wprawia w ruch siłowniki, te natomiast odchylają skrzydła w stronę działki, umożliwiając tym samym wjazd lub wyjazd. Jest to chętnie stosowane urządzenie zwłaszcza w przypadku wjazdów do garaży w podpiwniczeniu lub podziemnych. Wybierając je, należy szczególną uwagę poświęcić jakości siłowników w zestawie. Powinny być one dobrze dopasowane do mocowania silnika, ich działanie musi być płynne, a faza końcowa i początkowa nie może być gwałtowna. Wszystkie elementy mechanizmu muszą też mieć osłony niepodatne na działanie korozji, a producent powinien zagwarantować, że mechanizmy będą spisywać się dobrze, pracując zarówno w upalne dni, jak i podczas mrozu.

Mechanizmy bram automatycznych mają różną budowę w zależności od sposobu jej otwierania. Te, w których wykorzystuje się napęd przesuwny, działają dzięki pracy silnika elektrycznego, przyciągającego i odpychającego ząbkowane listwy. Natomiast w bramach dwuskrzydłowych napęd wykorzystuje pracę siłowników odciągających bramę na boki, co jest szczególnie przydatne przy wjazdach do garaży w podpiwniczeniu. Decydując się na montaż któregokolwiek systemu, należy się upewnić, że działa on poprawnie i jest odporny na korozję.

Comments are closed.